صفحه فیلترپرس
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

آشنایی با صفحات فیلترپرس

 

صفحات فیلتر پرس جزو لوازم مصرفی دستگاه فیلتر پرس محسوب می شود و در دو نوع ممبران و چمبر  و در مدل های مختلفی مثل چهارگوش، گرد، ورود از مرکز، ورود از کنار، قاب و صفحه و … تولید و در بازار یافت می شود . جالب است بدانید که قیمت صفحات فیلترپرس ممبرانی از صفحه فیلترپرس چمبر بالاتر است، صفحات چمبر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند و به همین علت صفحات ممبرانی در کارخانجات صنعتی و معادن کمتر استفاده می شوند.

صفحات فیلترپرس کاملاً سخت و صلبی هستند و معمولاً از جنس های پروپیلن، آلومینیوم، چدن و … ساخته می شوند. ضخامت کیک تقریباً 30 تا 40 میلیمتر است و در فضای بوجود آمده بین این صفحات تشکیل می شود. این کیک حدوداً 60% تا 70% آبگیری می شود که این میزان بستگی به مشخصات دوغاب ورودی و فشار تغذیه دارد.

 

ابعاد صفحات فیلتر پرس


کیک حاصل از آبگیری معمولاً در میان صفحات تشکیل می شود و در حدود 60 تا 90 درصد راندمان آبگیری از پساب یا دوغاب را می توانیم شاهد باشیم. این صفحات با توجه به نیاز کاری طبق استانداردهای طراحی با عمقی بین 2 الی 5 سانتیمتر ساخته می شود و نوع شیارها و خروجی این صفحات منطبق با نیاز کارفرما طراحی و ساخته می شود، ضخامت کیک تشکیل شده در بین صفحات معمولا بین 20 تا 120 میلی متر می باشد که بعضا در مواردی نیز به 5 الی 12 سانتیمتر می رسد. در سالهای اخیر با توجه به قیمت ، کارای و مقاومت بالا در محیط های با خورندگی بالا (اسیدی)، سهولت کاربرد و عملکرد بهینه از صفحات با جنس پلی پروپیلن (pp) بیشتر استفاده می گردد.

 

 

انواع فیلتر پرس را بشناسید


چهار نوع اصلی فیلتر پرس وجود دارد: فیلتر پرس صفحه و فریم، فیلتر پرس صفحه و فریم فرورفته، فیلتر پرس غشایی و فیلتر پرس (کاملاً خودکار).

 

صفحه و قاب فیلتر پرس


فیلتر پرس صفحه و قاب اساسی ترین طرح است و ممکن است به عنوان "فیلتر صفحه غشایی" نامیده شود. 

صفحات از غشاهای فیلتر تحت فشار پشتیبانی می کنند و دارای شکاف های باریکی هستند تا فیلتر از طریق غشا به داخل صفحه جریان یابد و سپس به سیستم جمع آوری خارج شود.
قاب ها یک محفظه بین غشاها و صفحات ایجاد می کنند که دوغاب به داخل آن پمپ می شود و کیک فیلتر جمع می شود.

 

صفحه فیلتر پرس با حجم متغیر


در صفحه فیلتر پرس که به صفحات غشایی هم شناخته می شوند روش یک در میان بر روی فیلتر پرس چیده می گردند و مشابه فیلتر پرس با حجم ثابت در اول بهره برداری می گردد.

قطر با این تفاوت که پس از اتمام فرآیند تزریق پساب به فیلتر پرس و تشکیل کیک برای افزایش آبگیری از کیک تشکیل شده بین غشاهای قرار گرفته شده هوا و یا آب تزریق می شود که این عمر موجب متورم شدن غشاها و در نتیجه آبگیری بیشتر در حدود ۹۰ درصد می گردد که این امر موجب جا شدن و تخلیه راحت کیک از سطح صفحات می گردد.

 

صفحه فیلتر پرس با حجم ثابت


صفحه فیلتر پرس حجم ثابت که به frame & plate معروف می باشد نسبت به صفحات دیگر فیلتر پرس مقاومت بیشتری دارند. این صفحه های فیلتر پرس از یک قاب توخالی و یک صفحه تخت شیاردار یا ظاهری نقطه ای که ارتفاع هر نقطه ۵ میلیمتر است تشکیل شده اند و  این صفحات در مکان هایی که سطح فیلتراسیون از حجم آن اهمیت بیشتری دارد استفاده می شود.

 

مزایای پرس صفحه و قاب فیلتر

 

  1. آسان و ساده در عملیات، راحت در تعمیر و نگهداری، و ایمن در عملیات با چندین دستگاه ایمنی. می توان از مواد مختلفی مانند چدن (برای جابجایی مواد معمول)، برنز (برای واحدهای کوچکتر)، فولاد ضد زنگ (برای جلوگیری از آلودگی)، لاستیک سخت یا پلاستیک (برای جلوگیری از فلز) و چوب (برای سبکی) استفاده کرد.
  2. یک منطقه فیلتر بزرگ را در یک فضای کف نسبتاً کوچک فراهم می کند.
  3. این تجهیزات همه کاره است که ظرفیت آن را می توان با توجه به ضخامت و تعداد قاب های مورد استفاده تغییر داد. سطح را می توان با استفاده از اتاقک تا 60 افزایش داد.
  4. این پرس دارای ساختار محکمی است که از اختلاف فشار 2000 کیلو پاسکال استفاده می کند.
  5. شستشوی کیک بسیار کارآمد است.
  6. بهره برداری و تعمیر و نگهداری کم است زیرا فاقد قطعات متحرک است و پارچه های فیلتر را می توان به راحتی تجدید کرد.
  7. وجود تمام اتصالات خارجی باعث می شود که در صورت وجود هرگونه نشتی و جلوگیری از آلودگی فیلتر، صفحه جدا شود.
  8. کیک خشک را به صورت اسلب تولید می کند.

 

عوامل تاثیرگذار بر ابعاد صفحات شامل:

بسته به ظرفیت؛ اندازه صفحات فیلتر پرس نیز تغییر می کند. همچنین تعداد صفحات نیز عاملی است که باتوجه به ظرفیت تولید فیلتر پرس تعیین می شوند. برای استعلام قیمت، مشاوره و خرید دستگاه فیلتر پرس یا صفحات و پارچه های آن با کارشناسان شرکت  تماس حاصل فرمایید.

 

اطلاعات تماس

آدرس:

  • آدرس دفتر مرکزی :
  • تهران – همت غرب – بعد از بیمارستان تریتا – برج رزمال – برج جنوبی واحد 206




:: برچسب‌ها: فیلتر صفحه غشایی , افزایش آبگیری , کاملاً خودکار , سطح فیلتراسیون , اختلاف فشار ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: